HB Truckwash, de grote wasstraat voor vrachtwagens, is bij veel RPPC-leden bekend. De onderneming, genoemd naar de oprichters Heyndijk en Broere, heeft echter nog veel meer activiteiten.
“We zijn ruim zeven jaar geleden gestart met ons bedrijf,” vertelt Managing Director Lars Heyndijk. “Inmiddels bieden we activiteiten aan op het gebied van onder meer Truckwash, Software, Personeel en Marketing.” De verschillende bedrijfsonderdelen van HB-Group, waar ongeveer veertig mensen werkzaam zijn, hebben elk hun eigen specialisme. “Niet alleen groeien alle onderdelen gestaag, van startup naar scale-up, maar we breiden onze activiteiten dit jaar ook uit met twee innovatieve concepten,” kondigt Heyndijk aan. Deze concepten zijn gericht op het reinigen van trailers en containers.
Digitaliseringsslag
Allereerst brengt een nieuw bedrijfsonderdeel een softwareproduct naar de markt. Heyndijk: “In 2017 begonnen we met de ontwikkeling van de software die we gebruiken in onze eigen wasstraten. Dit om daar een digitaliseringsslag te kunnen maken.” Dit softwareprogramma is inmiddels doorontwikkeld en wordt als een SaaS-applicatie vanuit de cloud als commercieel product voor wasstraten aangeboden.
De software digitaliseert een groot aantal processen, zoals CRM en facturatie en biedt klanten de mogelijkheid om hun services online te laten reserveren. Een volledig management en kassa systeem voor elke logistiek dienstverlener. Het systeem is nu gebouwd specifiek voor de Truckwash-sector, maar zal in de toekomst uitgebreid worden naar andere services van logistiek dienstverleners.
De tweede innovatie is de ontwikkeling van een robot die geautomatiseerd trailers en containers aan de binnenzijde kan reinigen. “We merkten dat wereldwijd het reinigen van de binnenzijde van trailers en containers nog met de hand gebeurt. Het is heel arbeidsintensief werk, dat we met de robot kunnen verlichten en automatiseren. Daarnaast is de inzet van een robot ook duurzamer, omdat die minder schoonmaakmiddelen en water gebruikt maar dat wel resulteert in een veel hoger niveau van reinigen.
Netwerk verbreden
Vorig jaar besloten Heyndijk en Broere te kijken welke netwerkorganisaties en evenementen het best aansluiten op de business van HB Group. “We wilden ons netwerk verbreden door ons aan te sluiten bij een organisatie waarmee we raakvlakken hebben. RPPC past daarbij prima bij.” Zoals altijd is de laatste vraag aan een lid welke tip hij of zij heeft voor de medeleden. “Blijf focussen op je doel,” antwoordt Heyndijk beslist. “Laat je niet afleiden door anderen.”