HERO-Daxel

Getting Logistics Done nieuwe naam Daxel Logistics Benelux

Ruim vier jaar geleden startten Otto van Woerkom en Ferry de Heer de Benelux-vestiging van de Italiaanse expediteur Daxel Logistics. In 2022 namen ze de aandelen van deze Nederlandse vestiging over. Nu krijgt die onderneming een nieuwe naam: Getting Logistics Done – afgekort tot GLD.

 


Vestiging in Panama

“Toen we in november 2022 de Benelux-activiteiten overnamen kwamen we met de oprichters/eigenaren van Daxel overeen dat we de oude bedrijfsnaam nog ongeveer twee jaar zouden kunnen voeren,” geeft Van Woerkom aan. “We merkten echter dat we ons in de Benelux steeds meer gingen onderscheiden van het oorspronkelijke moederbedrijf.” Van Woerkom doelt daarbij onder meer op de verregaande digitalisering die de Nederlandse vestiging mogelijk maakt. “Onze klanten willen online kunnen boeken, zendingen kunnen tracken en facturen downloaden.” Daarnaast heeft de Benelux-organisatie een eigen vestiging in Panama, waar drie medewerkers boekingen tussen Zuid-Amerika en Europa faciliteren. “Die mensen hebben eigenlijk geen band met de organisatie in Italië.”

 


Naam en slogan ineen

Om hun ambities te kunnen waarmaken, besloten De Heer en Van Woerkom daarom versneld voor een nieuwe brand-identiteit te kiezen. “We wilden een naam die ook meteen een slogan zou zijn en een bepaalde belofte uitspreekt,” legt Van Woerkom uit. “Getting Logistics Done laat zien dat we een breed spectrum aan logistieke activiteiten aan de klant kunnen aanbieden.” Daarmee doelt de mede-eigenaar op het feit dat de onderneming over twee eigen warehouses beschikt, namelijk in Krimpen aan den IJssel en Lekkerkerk, dat GLD een eigen IATA-registratie heeft en dat per januari ook een douane-vergunning. “We willen one-stop-shop services aanbieden aan onze klanten en de nieuwe naam past daarbij.”

 


Feest voor het personeel

Een naamsverandering heeft echter impact. Zo moeten de ruim 40 medewerkers van de onderneming vanaf 1 januari wel een goed gevoel bij de nieuwe brand hebben. Van Woerkom: “We onthulden de nieuwe merkidentiteit tijdens een feest in een van onze loodsen. Ook onze medewerkers, en hun partners, uit Panama waren daarbij aanwezig.” De zaterdag na deze bijeenkomst werd al het materiaal dat van de oude naam was voorzien binnen het bedrijf vervangen door nieuwe uitingen. “Inclusief de kalenders die eigenlijk nog maar een paar weken in 2023 gebruikt zouden worden. Dit om mensen echt het gevoel te geven dat er iets verandert, maar dat er veel ook hetzelfde blijft, namelijk de sfeer op de werkvloer.”

Otto en Ferry daxel thumbnail